Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ به سوال اقایان دادگر و سینا - Answer to Mr Dadgar and Sina

اقای دادگر سلام

Mr Dadgar's Question : AutoCad Catia FastRad which of these are better for Learning ? so

تو حاشیه امتحان قرار دارم نمیرسم زود پاسخ بدم

سوال شما در این مورد که کدام نرم افزار رو Catia / AutoCad / Fastrad کدوم رو بصورت تخصصی شروع کنید ؟

من دقیقا یادمه یه بار سوال کردید ومن نرم افزار ها رو معرفی کردم یه 2 تا لینک هم براتون قرار دادم اون لینک ها درواقع ایراداتی هستند یا نقاط قوت و ضعف همین نرم افزار ها هستند اونجا اتوکد و کاتیا رو با هم سنجیده بود و در ترسیم یک حجم خروجی convert شده انها توسط visual editor رو با هم مقایسه کرده بود بطوری که در ترسیمات ساده جواب ها خوب بود ولی در ترسیمات پیچیده جواب ها مشابه نبود و یه جا هایی اشتباه بود

این نرم افزار هایی که میگم AutoCad و Catia رو لازم نیست تخصصی یاد بگیرید تا اونجایی که هندسه کار تون اقتضا میکنه یاد بگیرید کافیه هر نرم افزاری که خروجی Sat هم بده میتونه مفید باشه ولی مهم اینه که مفسر visual editor این خروجی رو چطور برای mcnp تفسیر میکنه 

من نرم افزار های دیگه مثل Attila یا VTK یا Paraview رو هنوز معرفی نکردم یعنی هنوز اصولش رو تو سیمولیت نفهمیدم مطمئنا تا نیمه ماه بعد یه پست تو این زمینه میزارم اما بهتره بیشتر روی خود کد متمرکز بشید و اگه جایی تو هندسه مشکل داشتین یه نمونه از شکلی که در نظر دارین رو تو اتوکد ترسیم کنید و بعد از convert کردن یه الگو از ترسیم اون شکل بدست میارید و اون موقع فقط کافیه پارامتر هاش رو عوض کنید

متشکرم

Hi

I wrote for you before that first look at the links and then you can easily find that non of them is better

in another word these softwares introduced to help us in difficult geometry designing but in some case as you seen before - in links - after conversion their out puts are different and didn't cover each other also in close feature i want to use Paraview with python and Attila and many software that are useful in designing

--------------------------------------------------------

سوال اقای سینا 

اصلاحیه

اقا سینا عذرخواهی میکنم اصلا دقت نکردم به سوال شما به بزرگواری خودتون منو ببخشید

مرجعی که خصوصیات ایزوتوپ ها رو هم داشته باشه ندارم و همچنین تو سایت هایی که میشناسم هم نیست به سایت کتاب گوگل یه سر بزنید فکر کنم یه صفحه 84 از کتاب international control of tritium for nuclear nonproliferation and disarmament به چگالی لیتیوم 6 به مقدار 0.1 گرم بر سانتینمتر مکعب اشاره کرده اما بعدی رو نداشت

من بیشتر از این کتاب استفاده میکنم ولی در این کتاب لیتیوم 6 و 7 ذکر نشده

Compendium of Material Composition Data for Radiation Transport Modeling

R.G. Williams III

C.J. Gesh

R.T. Pagh

Sina Said that : According to the Sicentific Paper Density of Lithium 6 , 7 is

Density of Lithium 6 is 0.17 g/m3

Density of Lithium 7 is 2.08 g/m3

متشکرم

--------------------------------

سوال : میشه MCNP 5 رو گیر آورد؟ شما در دسترس ندارید؟ بهش احتیاج دارم، بخصوص کتابخانه های جدیدش، چون تو پایان نامه ام باید از MT Number هایی استفاده کنم که توی 4C یا X نیست.

قراره از یکی از دوستان بگیرم خبرتون میکنم

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا 1391/03/22 ساعت 11:46

اگه زمانی پیدا کردید ممنون میشم خبر بدید.

مطمئن باشید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد