Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ اقای موسوی و اقای دادگر - your Answers

اقای دادگر ۲۶ شهریور

- بله visual editor نسخه 4c رو هم پوشش میده تمامی نسخه ها رو پوشش میده فقط در نسخه x و تمامی زیر نسخه هاش موقعی که دستورات مشبندی رو اعمال میکنید fatal error میده

البته یه نسخه کاملتر رو که اقای فریدی زحمت کشیدن فرستادن رو امتحان نکردم

- تبریز ؟

دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکتر مصباحی ایشون mcnp کار میکنند

البته الان مطمئن نیستم سایت دانشگاه رو چک کنید + ادرس ایمیلشون

amesbahi2010@gmail.com

------------------

اقای مجید موسوی

در اجرای برنامه ای خطای زیر ظاهر گردید
fatal error.    1 cross-section tables are missing from xsdir  یعنی چه؟ ممنون


متریالی که نوشتین سطح مقطع مورد نظر برای برنامه شما در کتابخانه mcnp موجود نیست

کارت داده های برنامتون رو درج میکردین بهتر میشد توضیح داد

پاسخ دوستانی که سوال پرسیده بودند - Answers

اقای فریدی


با سلام و عرض خسته نباشید
ما یک سلولی در mcnp  داریم که از مواد مختلف با درصدهای وزنی متفاوت تشکیل شده است.اورانیوم 238 نیز یکی از این عناصر می باشد. چگونه می توان فقط این اورانیوم را در سلول به عنوان چشمه تعریف کرد؟ ممنون که کمکم کنید


پس سلول شما ترکیبی از مواده ! با این اوصاف میتونید چشمه را تابعی از سلول تعریف کنید

cell=شماره سلولی که به عنوان چشمه تعریف کردین

ERG=Fcell البته این مورد رو شک دارم باید در منوال چک کنید

همچنین باید بگم تا بحال این نوع چشمه ها رو کار نکردم بیشتر سعی کنید به منوال تکیه کنید

ممکنه اشتباهی از طرف من صورت بگیره




خانم عباسی


برای کاهش خطای Tally در محاسبات نوترونی از  ssw&ssr card استفاده می‌کنم. پس از انجام محاسبات، در فایل‌های خروجی‌ تفاوتی‌ حدود ۱۰% بین Tally محاسبه شده از این طریق و Tally محاسبه شده از روش نرمالMCNP...وجود داره. در صورتی که فایلINPUT فایلی بسیار ساده می‌باشدو هدف از این کار نشان دادن عدم تمایز جریان نوترونی از روش عادی و استفاده از این روش برای محاسبات بزرگ می‌باشد . ممنون میشم اگر راهنمای بفرمایید.


سلام 

با این مولفه ها تا بحال کار نکردم ولی پیشنهاد میکنم به صفحه ۱۲۴/۴۲۷ منوال ۲.۴ mcnpx مراجعه کنید در این صفحه تمامی اپشن ها را برای این مولفه ها در جدول توضیح داده


اقای غفاری


سلام
ببخشید توی یک فایل که فایل NJOY.EXE وجود داره چطور می توانم این کد را اجرا کنم . یعنی در BAT  فایل چه باید بنویسم ؟


تابحال با این کد کار نکردم پیشنهاد میکنم منوال کد رو مطالعه بفرمایید


اقای بهبودی


سلام
من در مورد مش بندی دنبال مطلب میگردم
اما متاسفانه نتونستم داخل سایتتون مطلب زیادی که بتونه کمکم کنه پیدا کنم
ممنون میشم اگه بیشتر راهنماییم کنید


تا هفته اینده سعی میکنم یه پست کامل در مورد انواع مشبندی بزارم رو سایت

پاسخ اقای فریدی - Answer to Mr Faridi

با سلام و عرض ادب
اگه ممکنه نرم افزاری معرفی کنید که بتونه معادلات در سه بعد رو رسم کنه و در عین حال کار کردن باهاش آسون باشه
mathlab  رو دارم ولی نمیدونم چطور باید مثلا یک بیضی گون رو باهاش رسم کنم
ممنون

سلام اقای فریدی

میخواین این بیضی گونو وارد کد mcnp کنید ؟

میتونید از اتو کد 2007 استفاده کنید

اگه برا کار دیگه ای لازم دارید میتونید از Mathematica

maple

استفاده کنید

برای انالیز داده ها هم از Originlab

برای دیدن پلات کانتور کد mcnpx بعد از تبدیل هم از tecplot

البته برای کار کردن با متمتیکا میتونید از help این نرم افزار استفاده کنید خیلی اسونه

کتابهای مارتا ابل و یا اتام تی تام هم کتابهای خوبی تو این زمینه هستند

دانلود کتاب - Download Books


Download  Gamma ray spectroscopy_p.quittner



Download Gamma and X-ray spectrometry with semiconductor detectors_klaus.d.debertin,richard.g.helmer

Download The physics of radiation therapy_Faiz.m.khan