Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ خانم ابراهیمی - Answer to Mrs ebrahimi's question

سلام
از سایت بسیار جالب و مطالب خوبی که جمع آوری کرده اید متشکرم. 

در مورد مش تالی سوالی داشتم که در صورتی که بتوانید کمکی به من بکنید بسیار ممنون می شوم.
من با کمک راهنمایی های شما یک مش مستطیلی را اجرا کرده و پلات آن را گرفتم.همینطور فایل تکست را هم ساختم. در فایل تکست یک سری عدد وجود دارد که غیر از چند سطر اول فکر می کنم باقی اعداد مقدار شار در واحد حجم مش است. مشابه این برنامه را با استفاده از شبکه (lattice) تعریف کرده و شار را در هر کدام از المان ها با استفاده از F4 حساب کردم. این اعداد با یکدیگر تفاوت دارند.

i start to use rectangular mesh to apply flux over a medium beside it in a parallel project i use lattice command and make a network of cells and surfaces in that medium too
i use gridconve to convert my mdata to text file
i checked the code output file and the text file from gridconve converting process but i cant find any relationship among them why ? what's the problem
سوال اول: ترتیب نوشته شدن خروجی ها در فایل تکست به چه صورت است؟ آیا مانند شبکه ابتدا اندیس x سپس y و پس از آن z پر می شود.

question 1 = could you explain the converted text file how can i read it
سوال دوم: با توجه به این که در دو حالت شار در واحد حجم محاسبه شده است، علت اختلاف اعداد در دو برنامه چه می تواند باشد؟

question 2 = why the numbers in these outputs - code and converted text - dose not mach each oder

================

سلام

اما جواب سوال شما !

من با کمک راهنمایی های شما یک مش مستطیلی را اجرا کرده و پلات آن را گرفتم.همینطور فایل تکست را هم ساختم. در فایل تکست یک سری عدد وجود دارد که غیر از چند سطر اول فکر می کنم باقی اعداد مقدار شار در واحد حجم مش است. مشابه این برنامه را با استفاده از شبکه (lattice) تعریف کرده و شار را در هر کدام از المان ها با استفاده از F4 حساب کردم. این اعداد با یکدیگر تفاوت دارند.

درسته متفاوت هستند چون مشبندی که شما با دستور tmesh شروع کردید با اون شبکه بندی lattice اصلا هم ارز نیستند یعنی نمیشه مقایسه کرد در lattice شما عملا تعیین میکنید یک فضای خاصی رو و بعد از اون فضا و ابعادی که تعریف کردید انتظار خاصی دارید و برنامه اینرو خوب میفهمه و خوب جواب میده اما در tmesh شما برای اینکه خودتونو از شر شبکه بندی خسته کننده خلاص کنید به برنامه بصورت سوری میگید که از اینجا تا اینجا رو برام شبکه کن حالا به هر شکلی که لازمه بعد شار کل رو که از این فضا دقت کنید شار کلی رو که از این فضای مش شده میگذره حساب کن و بنظر من قیاس خروجی تکست با خروجی کد مناسب نیست چرا از gridconv استفاده نمیکنید تا تبدیلش کنید به فایل مناسب برای برنامه ای مثل tecplot تا تو این برنامه با پلوت کانتوری که به شما میده ببینید شاری که گرفتید درسته یا نه باید بگم در این حالت اگه legend رو فعال کنید میبینید که مقدار ها باهم تقریبا یکسانه 

Yeah the output's are different

you must do this : use gridconve to convert your mdata to a tecplot input file for getting a contour plot and then in tecplot software turn on the legend to see the flux and then you can compare the result of code and conversion they are the same

فکر میکنم جواب سوال دومتونو دادم و در یک کلام اینه که جواب پلوت کانتور رو باید مقایسه کرد

اما جواب سوال اولتون : برای من هم مشخص نشده چون از نظر برنامه نویسی ناموزونه یا خروجی راحت الحلقومی نیست

Really i couldn't read and trust the text conversion in gridconve or it's better to say that i can not understand it

نظرات 3 + ارسال نظر
معصومه 1395/07/05 ساعت 14:14

سلام لطفا میشه درباره ی تالی رادیوگرافی مثال ونحوه ی رسم آن توضیحی بفرمایید؟

سلام و وقت بخیر
در قسمت نظرات به این سوال پاسخ داده شده است.
موفق باشید.

ابراهیمی 1391/03/10 ساعت 10:17

از طرفی در وقتی در یک برنامه چند مش تالی تعریف می کنیم، در tecplot فقط پلات یکی از مش تالی ها را می شود دید!!!

ابراهیمی 1391/03/10 ساعت 09:38

سلام
بابت استفاده از کلمه جمع آوری عذر میخوام و از زحمتهایی که برای راه اندازی اینجا کشیدید متشکرم. وبلاگ شما بسیار مفیده و من به دوستانم هم معرفی کردم.
من فکر می کنم اگر lattice و مش تالی در شرایط یکسانی تعریف شوند باید خروجی آنها هم یکسان باشه. سعی کردم که این کار رو انجام بدم.یعنی یک شبکه مستطیلی ساده با lattice تعریف کرده و شار فوتون رو در اون حساب کردم. در یک برنامه دیگه از مش تالی استفاده کردم به صورتی که ابعاد مش ها دقیقا بر ابعاد المان شبکه منطبق باشه. همانطور که گفتم خروجی ها یکسان نبود. ولی بعد متوجه شدم چون در شبکه حجم المان رو به برنامه ندادم حجم رو اشتباه گرفته بود. با اصلاح حجم مشاهده شد که خروجی تقریبا مشابه شدند. از بین 3000 المان شبکه، خروجی مربوط به 2600 المان اختلافی کمتر از 2% با خروجی مش تالی داشت. این در حالی بود که خطای نسبی شار حدود 2% بود. برای ما بقی بیشترین اختلاف حدود 8% درصد بود. به نظر میرسه که داده ها مطابقت خوبی با هم دارند. از طرفی تقریبا مطمئن شدم که ترتیب نوشته شدن خروجی در فایل تکست مشابه شبکه است. به صورتی که اول اندیس x بعد y و بعد z پر می شود. در خروجی شبکه بعد از چند خط اول که توضیح راجع به تالی مورد نظر خصوصیات مش و محدوده انرژی است، خروجی تالی در مش ها ثبت شده و پس از آن خطای نسبی هر کدام از خروجی ها. البته هنوز هم مشکلاتی دارم. مثل اینکه وقتی از برنامه خروجی می گیرم، امکان ادامه دادن برنامه وجود ندارد. شاید به خاطر اینکه برنامه سنگین است!!!
من ناچار هستم که علاوه بر خروجی گرافیکی داده ها رو هم داشته باشم. فکر کردم شاید این نکات برای شما هم جالب باشه
از پاسختون متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد