برگزاری دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه در تبریـــز

برگزاری دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه در تبریـــز

دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه با همکاری سازمان انرژی اتمی کشور در بیمارستان امام رضای تبریز برگزار خواهد شد .

مدت دوره پنج روز و هزینه آن دویست و پنجاه هزار تومان می باشد .

علاقمندان  تا اول اسفند ماه به آقای گوگانی ( مسوول پاراکلینیک های بیمارستان امام رضا ) یا آقای حسینی ( مسوول سی تی اسکن بیمارستان امام رضا ) مراجعه نمایند .

تبريكـــــ قهرمانــــي تيم محبوب تراكتورسازي تبريــز

 

قهرماني تيم محبوب " تراكتورســــازي تبريـــــز " در جام حذفي باشگاههاي ايران و راه يابي به مسابقات ليگ قهرمانان آسيا

مبارك باد ...

نظرخواهي از همكاران پرتوكار

 

همكاران گرامي

  در راستاي توسعه كارگروه آموزش انجمن علوم پرتونگاري استان و تامين نيازهاي آموزشي و علمي منطبق بر نيازهاي همكاران ، از كليه پرتوكاران گرامي تقاضا داريم خواسته ها و نيازهاي آموزشي خود را در كليه بخش هاي تصويربرداري از طريق بخش نظرات منعكس نمايند تا سرفصلهاي برنامه هاي آموزشي انجمن بر اساس خواسته ها و نيازهاي همكاران تدوين گردد .

  از همكاري تمامي عزيزان تقدير و تشكر مي نماييم .

پایگاه های اینترنتی رسمی انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان شرقی

www.radiology-tabriz.com

www.radiology-tabriz.ir

جديدترين رای دیوان عدالت اداری درباره پرداخت فوق‌العاده"کار با اشعه"

 

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رایی درباره موضوع نحوه پرداخت فوق‌العاده کار با اشعه به افرادی که به طور مستمر به کار با اشعه اشتغال داشته باشند، ایجاد رویه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گردش‌کار این پرونده، قائم مقام سازمان انرژی اتمی به موجب نامه‌ای ضمن ارائه چندین رای از شعب ۹، ۴، ۳ و ۲ دیوان عدالت اداری، اعمال ماده ۹۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ و صدور رأی ایجاد رویه را خواستار شده است.

رای شماره ۶۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری:

«مطابق بند ۴ ماده ۲۰ قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب سال ۱۳۶۸، به افرادی که به طور مستمر به کار با اشعه اشتغال داشته باشند بر مبنای مقدار و شرایط بالقوه پرتودهی محیط کار و به تشخیص واحد قانونی و طبق آیین‌نامه‌های مربوط تا پنجاه درصد حقوق و مزایا فوق‌العاده کار با اشعه تعلق می گیرد. با توجه به این که حکم مذکور تا زمان اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، موضوع بند ۳ ماده ۶۸ قانون مرقوم حاکمیت داشته است و از تاریخ تصویب قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب سال ۱۳۶۸ و استحقاق اشخاص به دریافت حق اشعه، دستگاه متبوع مستخدم مکلف است کسورات قانونی متعلق را با توجه به استحقاق مستخدم، به هنگام پرداخت حق اشعه به‌حساب صندوق بازنشستگی مربوط واریز کند، بنابراین آراء شعبه سوم دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه‌های ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۳۰۲۶۵۲ -۳۰/ ۸/ ۱۳۹۰ و ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۳۰۲۱۵۸- ۲۵/ ۷/ ۱۳۹۰ و آراء شعبه چهارم دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه‌های ۸۹۰۹۹۸۰۹۰۰۰۹۲۲۴۸ -۱۰/ ۷/ ۱۳۹۰ و ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۴۰۲۴۴۳- ۲۲/ ۸/ ۱۳۹۰ و ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۴۰۲۴۰۴ -۱۷/ ۸/ ۱۳۹۰، که بر استحقاق مستخدم به دریافت حق اشعه از تاریخ تصویب قانون با لحاظ اشتغال به کار با اشعه و اصلاح احکام بازنشستگی صادر شده، صحیح است و در اجرای حکم مقرر در بند ۳ ماده ۱۲ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان ایجاد رویه اعلام می‌شود و برای شعب دیوان، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط لازم الاتباع است.»

به گزارش ایسنا بر اساس ماده 90 قانون جدید دیوان عدالت اداری، «هرگاه در موضوع واحد حداقل پنج رای مشابه از دو یا چند شعبه دیوان صادر شده باشد، رئیس دیوان می‌تواند موضوع را در هیات عمومی مطرح و تقاضای تسری آن را نسبت به موضوعات مشابه نماید. در صورتی که هیات عمومی آرای صادرشده را صحیح تشخیص دهد، آن را برای ایجاد رویه تصویب می نماید. این رأی برای سایر شعب دیوان، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط لازم الاتباع است.

کد خبر: 92102916326

یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲

خبرگزاري ايسنا

http://isna.ir

ادامه نوشته

اضافه کاری در بخش رادیولوژی بیمارستان شهید مدنی تبریــــــز

از همکاران رسمی یا پیمانی که تمایل به "اضافه کاری" در بخش رادیولوژی بیمارستان شهید مدنی تبریز دارند ، دعوت به همکاری به عمل می آید .

علاقمندان در ساعات اداری به آقای فرهادی ، مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان شهید مدنی ، مراجعه نمایند .

اقدامات انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان شرقی در رابطه با موضوع حق اشعه پرتوکاران

به همت و ابتکار انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان غربی ، طی نامه ای به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، مساله تضییع حق اشعه پرتوکاران و دوگانگی در پرداخت حق اشعه اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی به اطلاع ایشان رسانده و درخواست رسیدگی و احقاق حقوق پرتوکاران مطرح شد . تنی چند از نمایندگان مردم تبریز و ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ملاقاتهای حضوری با اعضای انجمن های علوم پرتونگاری آذربایجان های شرقی و غربی ، در مورد این مشکل چندین ساله توجیه و قول مساعدت دادند که آقای دکتر جهانگیر زاده طی نامه های جداگانه ای به ریاست مجلس و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، به طور جدی خواستار مطرح شدن ، رسیدگی و حل مساله شد . آقای دکتر پزشکیان نیز با رایزنی هایی در مجلس و وزارتخانه ، در تلاش برای مطرح کردن این مورد در مجلس و یکسان سازی دریافتی های حق اشعه اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی است .

نتایج این پی گیری ها به زودی در همین پایگاه اینترنتی به اطلاع همکاران خواهد رسید ، ان شاء الله

نمایندگی شرکت کنترل کیفیت و دوزیمتری پارسیان در آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در تبریز

مراسم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در تبریز به همت انجمن علوم پرتونگاری استان آذربایجان شرقی ساعت ده صبح روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه نود و دو در تالار شایان مهر  دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور جمع کثیری از پرتوکاران ، اساتید و مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، نمایندگان محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی و دانشجویان و علاقمندان با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام حق آغاز شد . 


در ادامه آقای مصطفی محمدی به عنوان دبیر همایش ، پیام خوشامد گویی به حضار را قرائت نمودند . پس از آن گزارش عملکرد شش ماهه انجمن پس از انتخابات اردیبهشت ماه توسط رئیس انجمن ، آقای اردشیر بهروزی خدمت حاضرین ارائه شد . سپس  حجه الاسلام خیری ، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تبریک این روز ، از زحمات پرتوکاران عرصه سلامت قدردانی نمودند.


آقای دکتر مسعود پزشکیان ،نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و وزیر سابق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در پشت تریبون ، با تبریک این روز و بیان مطالبی در رابطه با افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی ، خواستار بهبود سیستم سلامت کشور شدند . 


همچون سالهای اخیر ، در این همایش نیز از پیشکسوتان و عزیزانی که امسال پس از سی سال تلاش در عرصه خدمت به سلامت جامعه ، به افتخار بازنشستگی نائل شده بودند و نیز از پرتوکارانی که  در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی پذیرفته شده بودند ، با تقدیم لوح سپاس و هدیه تشکر وقدردانی به عمل آمد . 


در راستای افزایش بار علمی همایش و گسترش فناوری های نوین تشخیصی در حوزه تصویربرداری ، در این همایش سه تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز با جدیدترین مطالب علمی به ایراد سخنرانی پرداختند . ابتدا خانم دکتر قره آغاجی در رابطه با نانو ذرات مغناطیسی و کاربرد آنها در تشخیص کانسرها مطالبی بیان نمودند و سپس خانم دکتر مخلق ثانی ،کاربرد سی تی آنزیوگرافی عروق کرونر در تشخیص و درمان بیماریهای قلبی عروقی را شرح دادند. سومین سخنران علمی همایش ، آقای دکتر مصباحی نیز کاربرد مواد کنتراست نانو در رادیولوژی را توضیح دادند . 


ضمن برگزاری مراسم ،تاریخچه تصویری تکامل علم تصویربرداری پزشکی در ویدئو کلیپی بسیار زیبا و گویا برای حضار پخش شد و دکلمه زیبایی نیز در بزرگداشت حماسه حسینی توسط مجری برنامه اجرا و مورد توجه حضار قرار گرفت . در پایان مسابقه علمی در مورد تصویربرداری دیجیتال برای حاضرین در سالن برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد .

مراســـــم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی در تبریــــز

مراســـــم بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی ، روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه نود و دو از ساعت نه و نیم تا دوازده و نیم در سالن شایانمهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد .

مقدم کلیه پرتوکاران عزیز را گرامی می داریم .

ثبت نام برای عضویت در انجمن علوم پرتونگاری ایران ، شاخه آذربایجان شرقی نیز همزمان در محل برگزاری مراسم انجام می شود .

به امید دیدار

برنامه کوه پیمایی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی رادیولوژی

انجمن علوم پرتونگاری آذربایجان شرقی برای بزرگداشت هفدهم آبان ، روز جهانی رادیولوژی ، برنامه کوه پیمایی به کوه عینالی ( عون بن علی ) همراه با صرف صبحانه در رستوران بام تبریز تدارک دیده است .

اعضای محترم انجمن که مایل به شرکت در این برنامه هستند ، حداکثر تا روز پانزدهم آبان ماه با شماره تلفن انجمن 8665 - 844 - 0914  تماس حاصل نموده ، هماهنگی و ثبت نام فرمایند .

زمان و مکان : جمعه هفدهم آبان نود و دو ، پارکینگ تله کابین ، اتوبان پاسداران

ثبت نام کلاسهای آموزشی MRI و CT-Scan

 

انجمن علوم پرتونگاری استان آذربایجان شرقی در راستای آموزش و بکارگیری تعدادی کارشناس رادیولوژی در مراکزخصوصی MRI و CT-Scan در تبریز ، از افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی رادیولوژی برای ثبت نام دعوت به عمل می آورد. 

متقاضیان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن 8665 - 844 - 0914 تماس حاصل نمایند .

 

استراتژي درمان سرطان

در درمان سرطان براي پزشک چهار راهكار وجود دارد :

۱- جراحي 

۲-راديوتراپي

۳-شيمي درماني

۴-ايمونوتراپي

- لطفا ادامه مطلب را مطالعه فرماييد .

 

منبع : سایت رسمی بخش آنکولوژی بیمارستان امام خمینی تهران

ادامه نوشته

تشخیص سرطان استخوان با CAD

سیستمهای  Computer-Aided Diagnosis به همراه قابلیت حذف استخوان بیش از  75% از سرطان های استخوانها را تشخیص می دهد.

در بررسی های تومور ریوی اثبات شده، نرم افزار جدید تشخیص به کمک کامپیوتر ( CAD ) بيش از 25% سرطان های ریوی را بیشتر از آنچه متخصصان رادیولوژی می توانند با مطالعه همان X-ray بدون نرم افزار تشخیص دهند ، مشخص می کند.

 

ادامه نوشته

مدت درمان کوتاهتر راديوتراپي در سرطان پستان باعث راحتی بیشتر و افزايش كيفيت زندگي بیمار می شود.

یک مرکز پزشکی در آمریکا شروع به تحقیقاتی در رابطه با سرعت بخشیدن به راديوتراپي زنان با سرطان پستان در مراحل اولیه کرده است.

این بررسی توسط گروه آنکولوژی راديوتراپي (RTOG) انجام شده است. این گروه یک تیم پژوهش در زمنیه درمان سرطان است که توسط موسسه ملی سرطان آمریکا سرمایه گذاری شده است.

Frank Vinici M.D از بیمارستان Beaumont  میشیگان رئیس خدمات آنکولوژی و اولین پژوهشگر ملی این بررسی، گزارش کرده است که این روند می تواند زمان درمان برای بسیاری از خانمها با سرطان پستان را کاهش دهد. 

 

ادامه نوشته