رانندگی با جوی استیک

در میان مشکلات و محدودیت هایی که معلولین با آن ها دست و پنجه نرم می کنند،حمل و نقل مهمترین مانع برای حضور آن ها در جامعه می باشد.

یکی از اختراعات جدید که اخیرا در این حوزه در کشور سوئد صورت گرفته ،مجهز کردن خودرو های معلولین به سیستم جوی استیک می باشد. جوی استیک اهرمی است که در یک انتهای خود حول نقطه ای،در جهات مختلف،می چرخد و اطلاعات زاویه ای خود را به صورت دو بعدی یا سه بعدی به رایانه می فرستد.

ادامه نوشته

سيگنال EEG باعث ترمز سریع‌تر می‌شود!

سنسورهای روی پوست سر و عضلات می‌توانند به رانندگان در عکس‌العمل نشان دادن در مواقع اضطراری کمک کنند. اما اين تکنولوژی هم‌اکنون کار دشواريست.

چه اتفاقی می‌افتد اگر ماشين شما پيش ازآن که آن که کاری را انجام دهيد بداند قصد انجام چه کاری داريد؟ آيا ممکن است ماشين سرعت خودش را در موارد اضطراری به دنبال عکس‌العمل شما حتی پيش از آن که فرصت فشار دادن ترمز را داشته باشيد، کاهش دهد؟ اين تکنولوژی، به استفاده کننده امکان می‌دهد در زمان‌ کوتاهی واکنش نشان دهد. در نتيجه بتواند از بروز تصادفات جلوگيری کند و جان افراد را حفظ نمايد.
ادامه نوشته

کپسول رباتیک اندوسکپی

دوربين‌هاي قرصي در چند سال گذشته خود را به عنوان يک ابزار تشخيصي اوليه براي روده‌ي کوچک معرفي کرده‌اند. با اين وجود اين سيستم‌ها محدوديت‌هاي زيادي دارند که «آزمايشگاه طراحی پزشکی و الکترومکانیکی» با ساخت کپسول رباتيک اندوسکوپي در اندازه‌ي يک قرص به آن‌ها پرداخته‌اند. يکي از محدوديت‌ها ناتواني در کنترل فعال مکان اين ربات‌ها است (مثلاً هدايت دوربين در جهت مورد نظر). محدوديت ديگر اندازه‌ي آن‌ها است که موجب لغزش و حرکت آن‌ها به اطراف در روده‌ي بزرگ مي‌شود و در نتيجه تصاويري بازگردانده شده کاربرد کلينيکي کمي دارند. علاوه بر اين‌ها، اين ربات‌ها تاکنون قابليت انجام مستقيم اعمال درمانی يا گرفتن نمونه‌هاي بايوپسي (biopsy) را نداشته‌اند. گروه فوق در «وندربيلت» مشغول کار بر روي سيستم‌هايي هستند که بتوانند هر دو کار تشخيصي و مداخله‌اي را براي کپسول رباتيک انجام دهند.
براي پرداختن به موضوعات تشخيصي، آن‌ها با همکاري آزمايشگاه CRIM در ايتاليا، کپسول رباتيکي را ايجاد کرده‌اند که داراي پا است. آخرين نسخه از مجموعه‌اي از نمونه‌هاي اوليه با ابعاد تجاري براي دوربين‌هاي قرصي مطابقت دارد (11 ميلي‌متر شعاع با 25 ميلي‌متر طول) و هم چنين قابل بلعيدن است. اين نمونه شامل 12 پا است که توسط دو موتور تحريک مي‌شوند.

 

ادامه نوشته

درمان سرطان

جدیدترین روش درمان سرطان


جراحی رادیویی ( رادیو سرجری)
 یکی از بهترین  و موثرترین روشهای درمان توده های متمرکز سرطانی است که در غالب موارد به مراتب کم خطر تر و موثرتر از جراحی باز است. جراحی رادیویی با تابانیدن اشعه با قدرت بسیار بالا بر توده سرطانی، باعث نابودی تومورهای سرطانی می‌شود. با استفاده از جراحی رادیویی عوارض بعد از عمل تا نزدیک به صفر کاهش پیدا میکند و از آسیب به بافتهای سالم جلوگیری میشود و درصد موفقیت در این روش بسیار بالاتر از روش تهاجمی ( جراحی باز ) است.


 

 

 

ادامه نوشته

چسب زخم مايع   liquid bandage

 Liquid bandage

A liquid or semi-liquid material that is applied to a bleeding wound in order to heal it is called a Liquid bandage. Liquid bandages are a different option to the traditional bandages. Liquid bandages are used when the traditional bandages are not effective in treating a wound. A liquid bandage is a colorless adherent material that can be sprayed or painted directly on a wound. If the wound is big for a bandage to envelope, one can prefer to use a special tape-less and gauze-less liquid bandage. Liquid Bandage dries rapidly to form a tough protective cover that is antiseptic, flexible, waterproof, and lets the skin breathe. Even though traditional bandages, stitches, and staples are not outdated, many health care providers, customers, and even the military are turning to liquid bandages to heal the injuries ranging from minor to major wounds.


چسب زخم مايع متشكل از مواد گياهي و دريايي با قابليت ترميم زخمهاي مختلف توسط محققان ايراني توليد و عرضه شد. دكتر سهيلا سلحشور كردستاني، مدير عامل شركت سازنده اين محصول در گفت‌وگو با خبرنگار «پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين محصول جديد در واقع پانسمان مايع زخم است كه مانند چسب زخم عمل مي‌كند، ولي اين چسب مايع در واقع يك پوششي مانند پوست مصنوعي بر روي زخم ايجاد مي‌كند و به مرور زمان ترميم را در زخم ايجاد مي‌دهد.

وي در خصوص كاربردهاي اين چسب زخم مايع خاطر نشان كرد: اين چسب زخم مايع داراي مصادف عمومي در افرادي كه بريدگي‌هاي مختلفي در صورت، دست و پا دارند و مصارف خانگي در مواقع اورژانسي است.

سلحشور كردستاني افزود: در مواقع اورژانسي اين چسب مي‌تواند به طور موقتي روي زخم را به طريقي پانسمان كند تا به محلي كه درمان مناسب روي آن انجام گيرد، منتقل شود.

مجري اين طرح در مورد تفاوت بارز اين محصول با نمونه‌هاي مشابه خارجي، يادآورشد: تفاوت بارز اين چسب زخم مايع با يكي، دو مشابه خارجي كه در دنيا وجود دارد اين است كه از بيومواد طبيعي دريايي و گياهي ساخته شده است؛ بنابراين داراي سازگاري بالا و حساسيت زايي پايين با بدن است.

گفتني است، شركت توليد كننده اين محصول تحقيقات وسيعي بر روي روش‌هاي نوين ترميم زخم و بندآورده‌هاي خونريزي انجام داده كه اين آزمايشات منجر به توليد پانسمانهاي بيواكتيو، پودرهاي بند آورنده خون، اسپري ضد عفوني كرده حاوي مواد نانو نقره و ... و همچنين منجر به اخذ ثبت اختراع بين‌المللي از پنج كشور اروپايي شده است.

 

 

VR for AREZOOoo

vr

vr

to my dear eli

vr

Raad charity

http://s1.picofile.com/file/7952691177/securedownload_Raad_.docx.html

توانبخشی جدید

توانبخشی

2

3

4

5

6

7

8

9