Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ اقای مولایی - Answer to alireza molaei


سلام
من  mcnp vised را از همین وبلاگ دانلود کردم. مثالهای  سایته mcnpvised.com  را باش run کردم ،مشکلی نداشت
ولی هر کار میکنم قسمت plot particle track  جواب نمیده ، با اینکه خود مثال  آموزشیو   خط به خط اجرا میکنم.
میخواسم بپرسم شما تا حالا تونستین از   particle display  استفاده کنین؟

لینک مثالها
http://www.mcnpvised.com/sample_exercises/sample_exercises.htm


اقای مولایی سلام

برنامه ریجستر نشده هست ولی میتونید خیلی کار ها انجام بدید فقط ترک ذرات در سه بعد رو - بصورت سه بعدی - غیر فعاله همین ایرادش فقط همینه . تصویر زیر ترک الکترون در فانتوم اب هست از نمای بالا

من فکر میکنم مسیری رو که طی کردین یه جاهایی رو نادیده گرفتین

بگذریم این مثال ساده رو داشته باش

وقتی در visual editor به قسمت particle tracks برین پنجره زیر را خواهید دید



شماره یک - در این اپشن شما نوع نمایش ترک ها رو تعیین میکنید :

چشمه و تالی را یا چشمه تالی سطح و غیره باید امتحان کنید

شماره دو - باید تیک جلوی این ذره که در این مثال نوترون است زده بشه در غیر این صورت هیچ ترکی رو نخواهید داشت چون با این تیک رد نوترون ها در محیط دنبال میشه

نکته : اگر در مساله چند ذره تعریف کرده باشین یا اثرات ذرات دیگه را بخواهید بررسی کنید به دلخواه تیک جلوی ذرات رو بذارید یا بردارید بستگی به شرایط مساله و خواسته شما دارد

شماره سه : تیک این قسمت هم باید خورده بشه

شماره 4 : میتونید حد انرژی تعریف کنید برای ترک ها

شماره 5 : اگه میخواهید ترک ها ترسیم شوند این تیک رو بزنید در غیر این صورت ذرات ثبت شده بصورت نقطه هایی روی صفحه مشهاده خواهند شد که باز هم میتونید اندازه این نقاط رو کوچک و بزرگ کنید

شماره 6 : برای انرژی های پایین و انرژی های بالا و ترک ها رنگ جدا گانه انتخاب کنید

شماره 7 : ضخامت خطوط ترک ها را میتوانید تغییر دهید



در نهایت پلات دو بعدی تالی که نوشتم اینطور در میاد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد