Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ به نامه های جمعی از دوستان - answer to your questions


this post is about problems in kcode and lattic command specially for persian

sorry for lake of attention to your questions

با عذر خواهی از تمامی دوستان از بابت دیر پاسخ دادن به پرسش هایشان

==========================

به تاریخ 7 اردیبهشت اقای محمدی :

یه سوال داشتم:
می خواستم بدونم اگه برای یک مسئله چشمه ای با احتمال از نوع :
si   ....
SPn f a b
تعریف شود با توجه به اینکه f تابعی با ثابت a,b و ضریب C  است این ضریب C را چگونه بایست در چشمه تعریف کرد ؟

==========================

سلام اقای محمدی این ضریب رو بصورت پیش فرض خود سیستم در تابع مورد نظر قرار میده وقتی مینویسید -3 که بیانگر چشمه واات است خوب شما تابع احتمالی رو با نوشتن این عدد وارد کردید فقط باید طبق شرایط مساله دوتا ضریب دیگه رو اگر لازم شد تغییر بدید

------------------------------------------------------

به تاریخ 9 اردیبهشت اقای محمدی :

سوال :
می خواستم بدونم چطوری میتونم یه چشمه خارج از یک سلول که از اورانیوم پر شده تعریف کرد بعد بحرانیت رو در ان محاسبه کرد .
البته اگه چشمه داخل سلول باشه مشکلی نداره و قابل حله !

==========================

با این اوصاف چشمه شما از نوع بحرانی باید باشه حقیقتا من این نوع چشمه ها رو کار نکردم فقط از منوال اینطور بر میاد که خود شما هستید که تایین میکنید بحرانیتش چقدر باشه حالا برای شرایط مختلف بررسی باید انجام بدید تا به یه نتیجه موافق با ازمایشگاه برسید - منظورم همون نتایج تجربی است .

-----------------------------------------------------

به تاریخ 17 اردیبهشت اقای اکبر حقزاده :

میتونین در مورد تعریف شاخص ها در lattice توضیح بدین؟

==========================

اکبر جان این همون شبکه کردن طراحی هاست

نکته : من شخصا این دستور رو زیاد کار نکردم یعنی وقتم رو بیشتر برای یاد گیری هندسه جامع سیستم استفاده کردم و برای بررسی مثلا شار اومدم از دستور های مشبندی استفاده کردم

اما :

لینک زیر رو نگاه کنید :

http://s3.picofile.com/file/7376223545/2012_04_08_184730.jpg

----------------------------------------------------

به تاریخ 19 اردیبهشت خانم یا اقای دانشور :

در صورا امکان می خواستم لطف کنید مطالبی از lattice وtrcl در حد امکان فارسی و یا برنامه های و نمونه های آن را در اختیار بنده قرار دهید.

لینک بالا + لینک زیر را ملاحظه فرمایید :

http://s3.picofile.com/file/7376229244/2012_04_08_185510.jpg

مثال :

کلیک کنید

----------------------------------------------------

از اینکه تصویر گذاشتم عذر خواهی میکنم

موفق باشید

نظرات 1 + ارسال نظر
اکبر 1391/02/24 ساعت 08:56

سلام
ممنون از جوابتون. سایت شما خیلی به ما کمک می کنه. بابت تلش هاتون خیلی ممنون. موفق باشین.

سلام
من هم به نوبه خودم دارم سهمی رو که از علم بردم جایی هزینه کنم
چه بهتر که اینجوری باشه یعنی ترویج علم
برای تمام افراد متعهد ارزوی سربلندی / شادکامی / غرور و افتخار میکنم
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد