Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ به سوال ایمان +

سلام ایمان

=============

در قسمت material card درصد حجمی مواد رو بنویسی ؟

مثلا هسته شما 60% اب و 40 % اهن داشته باشه !

=============
اصل متن شما

dar ghesmate matrial card   agar bekhahim darsade hajmie mavad ro benevisim chekar konim??
masalan:
yek kore darim 60% hajmesh abe va 40% hajmesh ham ahan
ino chejori hesab konam

==============

ببخشید ولی هنوز سوالتونو خوب متوجه نشدم 

ما سه نوع کارت داریم

کارت سلول : که فقط اجازه داریم سلول ها رو مشخص کنیم + ماده ای که از ان اکنده شده اند و در کل یک مرزبندی برای طراحی قائل بشیم

کارت سطح : همون مشخص کردن هندسه ترسیمه فرقی نمیکنه چه هندسه ای باشه

کارت داده : در بر گیرنده چشمه و مشخصاتش + متریال ها و درصد حضورشان بهمراه چگالی  شان و ...

حقیقتش درصد حجمی رو تا بحال بهش برخورد نکرده بودم

سیستمی که گفتی اگه هندسه اش رو بگی بقیه اش حله چون وقتی سلول ها رو مشخص میکنی همان موقع مواد رو هم میتونی توشون توضیع کنی

مثلا سلول 101 اب با این چگالی و سلول 102 اهن با این+1 چگالی

اگه برات امکان داره هندسه سیستمت رو بفرست یا متنشو بنویس تا بیشتر بررسی کنم

نظرات 2 + ارسال نظر
ایمان 1390/10/30 ساعت 00:44

البته در کامنت قبلی عدد ها برعکس نشان داده شده!!!!

ایمان 1390/10/30 ساعت 00:42

سلام دوباره دوست عزیزم
خیلی ممنون که جوابمو دادی
آره من منظورم درصد حجمی بود نه وزنی
معمولا ما در قسمت ام کارد درصد وزنی رو مینویسیم ولی من الان درصد حجمی رو میخوام
بچگالی رو هم چگالی مخلوط حساب کردم

اینطوری که شما در انتهای جواب لطف کردی و گفتی مساله تبدیل به حالت نا همگن میشه در حالی که من حالت همگن رو میخوام
واسه هندسه هم شما همون کره ساده رو فرض کن که 40 درصد حجمش آبه و 60 درصد حجمش اهن
بعدش تالی اف2 رو رسطحش حساب میکنیم چشمه هم در مرکز

من در کل 2 تا سوال مهم دارم
1 اینکه اگر طبق معمول در صد های همیشگی رو تو ام کارت بزاریم جواب غلطه؟
مثل این مثلا
8016 0.13 1001 0.27 26056 0.6
و دوم اینکه اگه اشتباه باشه باید یه ضریب تبدیل داشته باشیم نه؟
ممنون میشم یه خورده سریعتر جوابمو بدی دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد