Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ به سوال خانم نسیم + سوال اقای محمدی + پیوست

سلام

بدلیل کمی وقت بخصوص اینکه زمان امتحاناته در این حد سعی کردم کمکتون کنم و عذرخواهی بنده را بپذیرید

با برنامه VMC که کار کردم دیدم TC99m در این بافت ها پس از تزریق جذب میشود


bone

bone marrow

Liver

lung

soft tissue

thyroid

خوب حالا این زمان ماندن Tc99m تو محدوده مورد نظر مهمه چون تو این زمان بهره وری مناسب رو داره و دیگه اینکه Tc99m رو باید بصورت یک نقطه یا چند نقطه (چشمه نقطه ای) در عضو مورد نظر تعریف کرد مثلا 4 مکان با یه توزیع فرضی محتمل در نظر بگیرید و چشمه ها رو اونجا فرض کنید سپس تو مدت زمانی که ماده تکنیسیم درون عضو ماندنی هست حالا یه دقیقه یا ... باید چشمه یا چشمه های شما با همان قدرت تابش کنند - پس زمان تابش شما هم محدوده برای عضو بیمار  ولی درنهایت تکنسیم در اعضایی که در بالا نام بردم جاگیری میکنه و باز هم تابش خواهد کرد - به موازات این کار سعی کنید از VMC یا Caldose هم استفاده کنید

در ضمن اگه اشکالی نداره میخوام فانتومی که طراحی کردین رو ببینم متشکرم

physics_scholar@yahoo.com 

موفق باشید 

-----------------------------------------

سلام اقای محمدی

من پیشنهاد میکنم چند تا پایان نامه که همین کد رو کار کردن مطالعه کن چون " هر کسی از ظن خود شد یار من " اونجا هم صدق میکنه هر فردی بنا به ادراک خودش از متن کد دستور را یا خلاصه یا به تفصیل توضیح داده 

همین جا از کلیه دوستان درخواست میکنم که اگه ترجمه بخش های manual mcnp4c یا x را دارند و قابل درکه یا جزوه ای چیزی دارند خبر بدند یا لینکی بزارن تا بقیه هم استفاده کنند

اقای محمدی من این قسمت از کارت چشمه را کار نکردم ببخشید با جزییاتش هم زیاد اشنا نیستم انشا الله با کمک شما بیشتر اشنا میشم

متشکرم

موفق باشید 

-------------------------------

پیوست :

با سلام دوباره از اشنایی مجدد و کاملتر شما خوشبختم

علی اصغر محمدزاده دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای دانشگاه ازاد

نکته : در این دنیا همه چیز و همه کار شدنی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد