Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پلوت خروجی های بدست امده از mcnp4c یا mcnpx در Oprigin 8

ابتدا خروجی ها را مرتب کنید شکل زیر حالت اولیه خروجی  های من بوده

حالت مورد نظر ما خروجی ها باید در نهایت این شکلی شوند

نکته : خروجی ها ستونی و در ردیف های منظم باید باشند

سپس نرم افزار Origin را باز کنید

نکته : فایل txt اماده شده را درگ کنید در پنجره Origin 8 سپس مراحل زیر را دنبال کنید


پس از درگ کردن احتمال دارد با پیام زیر روبرو شوید

OK را انتخاب کنید

در ادامه پنجره زیر باز میشود Finish را انتخاب کنید

سپس پنجره زیر را خواهید دید با رفتن موس روی ستون ها شکل کروسور تغییر میکند و در ادامه شما میبایستی یک ستون را انتخاب کنید

حتما کامنت گذاری کنید تا در مقایسه ها دچار مشکل نشوید

حالا باید بدانید که میخواهید کدام ستون را پلوت کنید

من ستون اول را حذف میکنم چون لازم ندارم ستون اخر هم خطا هاست فقط ستون دوم را باید پلوت کنم

روی ستون اول راست کلیک کرده و Delete را انتخاب میکنم سپس ستون دوم را انتخاب میکنم

وقتی راست کلیک کردید گزینه پلوت سپس از میان گزینه ها نوع پلوت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید من پلوت خطی را ترجیح میدم

همانطور که میبینید ترسیم انجام شد و کامنت بطور پیش فرض بعنوان Legend در نظر گرفته شده شما میتوانید مقیاس محور ها را با راست کلیک کردن روی هر مکان از محور ها و انتخاب Properties تغییر دهید

دیگر چیز خاصی ندارد در قسمت بعد نحوه مقایسه دو پلوت یا تعداد بیشتری از پلوت ها را خواهم فرستاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد